قوه قضائيه امروز در معرض يك داوري ملي قرار دارد. مردم مي‌خواهند پاسخ سئوالات و ابهامات خود را در مورد بروز فساد و رشوه در قرارداد استات‌اويل بگيرند. آيا اين شجاعت و جسارت در قاضي مقيسه وجود دارد؟!

به گزارش مشرق، محمد کاظم انبارلویی در سرمقاله روزنامه رسالت، خواستار رسیدگی قاطع و شجاعانه قوه قضاییه به پرونده مهدی هاشمی شد و نوشت:  مقامات قضائي نروژ نيمه دوم سال 2003 فاش ساختند كارمندان شركت استات اويل براي عقد يك قرارداد مهم به برخي از مقامات رسمي در شركت ملي نفت رشوه دادند!
28 ژوئن 2004 اين فساد مالي در نروژ به حكم نشست و اين فساد محرز شد. بلافاصله هم با مفسدين برخورد به عمل آمد.
اداره مبارزه ضدفساد نروژ استات‌اويل را به دليل بهره‌برداري از اعمال نفوذ غيرمشروع 20 ميليون كرون جريمه كرد؛ كارمندان خاطي هم اخراج و مجازات شدند. احراز همين فساد اقتصادي توسط بورس آمريكا در 13 اكتبر 2006 باعث مي‌شود استات‌اويل 5/10 ميليون دلار جريمه شود.
امروز 11 ژانويه 2015 است يعني 11 سال از احراز يك جرم در نروژ و 9 سال از احراز همان جرم در آمريكا مي‌گذرد. نروژي‌ها به يك يا چند نفر در ايران رشوه داده‌اند. رشوه‌دهنده در آمريكا و نروژ محكوم شده است اما رشوه‌گيرنده در ايران نه معرفي و نه محكوم و نه اصل موضوع رشوه مورد رسيدگي واقع شده است.
شركت ملي نفت يك نهاد حسابرس داخلي، حسابرس مستقل و يك بازرس قانوني با شرح وظايف مشخص و ميلياردها تومان بودجه دارد تا به اين نوع تخلفات رسيدگي كند چطور چشم خود را در اين سال‌ها بر اين رشوه بسته و حرفي تاكنون نزدند.
پاسخ نهاد بازرسي داخلي حساب و كتاب در شركت ملي نفت در مورد فساد رشوه در اين قرارداد نفتي چيست؟ سازمان حسابرسي به عنوان چشم بيدار نظارتي دولت چه پاسخي دارد؟ ديوان محاسبات چشم بيدار نظارتي مجلس در اين باره چه مي‌گويد؟ و بالاخره سازمان بازرسي كل كشور چشم نظارتي قوه قضائيه چه داوري‌ در اين مورد دارد؟
چه كسي پرونده رشوه استات‌اويل را از دستور كار اين چهار نهاد نظارتي مالي خارج كرده است؟ مقامات اين چهار نهاد نظارتي در ايران از سال 2003 تا 2015 چه پاسخي دارند و سكوت عدم رسيدگي به اين جرم را چگونه توجيه مي‌كنند؟
مگر مي‌شود رشوه‌دهنده در خارج محكوم شود اما رشوه‌گيرنده در داخل راست راست در اين مملكت بگردد و هيچ كس نگويد بالاي چشم تو ابرو است.
صورت مسئله قصه استات‌اويل همان بود كه گفته شد. نام رشوه‌گيرندگان در خلال رسيدگي به تخلف استات‌اويل فاش شد. حالا پيدا كنيد پرتقال‌فروش را!!
آيا اين همه بگير و ببند و جريمه و زندان در نروژ و آمريكا عليه مقامات شركت نفتي استات اويل سياه بازي بوده است براي اينكه برخي مقامات نفتي در تهران به فساد و رشوه‌گيري متهم شوند و آنها را بي‌آبرو كنند؟
آمريكايي‌ها و نروژي‌ها بايد خيلي ابله باشند كه چنين سياه‌بازي‌اي را راه انداخته باشند بويژه آنكه آنها رشوه داده‌اند نه اينكه رشوه گرفته‌اند.
در يك قرارداد نفتي در ايران اگر كسي رشوه مي‌گيرد در حقيقت سخن از خيانت به كشور خود است چرا كه قوانين را دور زده است. در پرونده‌ استات‌اويل در ايران موضوع فروش اطلاعات محرمانه كشور هم مطرح بوده است. اطلاعاتي كه حتي در اختيار نهادهاي نظارتي هم قرار نمي‌گيرد. چرا به اين خيانت تاكنون رسيدگي نشده است.
گفته مي‌شود همين خيانت در قراردادها با شركت‌هاي شل، رپسول، توتال و ... وجود داشته است اما چون طرف خارجي آن را رو نكرده است، در داخل هم كسي اين فساد را پيگيري ننموده است.
در كجاي دنيا قراردادهاي اقتصادي سري است؟ چرا قراردادهاي نفتي در هيچ يك از نهادهاي نظارتي مورد واكاوي و ارزيابي قرار نمي‌گيرد. چرا همه آنهايي كه آن طرف قرارداد هستند يعني خارجي‌‌ها محرم هستند اما اين طرف قرارداد هيچ كس حتي نهادهاي نظارتي محرم نمي‌باشند. مجلس چه پاسخي در اين باره دارد؟ چرا وظيفه نظارتي خود را در اين مورد تعطيل كرده است.
گفته مي‌شود بخشي از اتهامات مهدي هاشمي در دادگاه همين اتهام رشوه‌گيري از استات‌اويل است. معلوم نيست رسيدگي به اين بخش از اتهامات وي چرا بايد به صورت غيرعلني صورت گيرد. اتهامات امنيتي وي توجيه اصل يكصدوشصت‌وپنجمي قانون اساسي دارد. اما اين اتهام به چه دليل بايد غيرعلني صورت گيرد.
قوه قضائيه امروز در معرض يك داوري ملي قرار دارد. مردم مي‌خواهند پاسخ سئوالات و ابهامات خود را در مورد بروز فساد و رشوه در قرارداد استات‌اويل بگيرند. سئوالات و ابهاماتي كه ديوان محاسبات، سازمان حسابرسي و سازمان بازرسي كل كشور جرات پاسخگويي آن را پيدا نكردند. آيا اين شجاعت و جسارت در قاضي مقيسه وجود دارد؟!
قاضي مقيسه هر پاسخي براي رسيدگي و صدور حكم به اتهام رشوه‌گيري در قرارداد استات‌اويل بخواهد بدهد مستلزم شفاف‌گويي است. مردم حداقل بايد درجريان فرآيند رسيدگي به اين اتهام قرار گيرند تا معلوم شود چرا موضوع رشوه در اين پرونده احراز و رشوه‌دهندگان محكوم شده‌اند اما رشوه‌گيرندگان تاكنون محكوم و مجازات نشده‌اند. آيا متهمين اين پرونده در ايران قرباني يك توطئه خارجي هستند تا آنها را در نزد افكار عمومي بي‌آبرو كنند يا نه زياده‌خواهي و حرص و طمع آنها را به گرداب خيانت به مردم و اخلال در نظام اقتصادي كشور كشانده است.
 اگر اولي درست است پس چرا آنها سر از فتنه 88 و همراهي با بيگانگان براي ضربه به نظام و اسلام و انقلاب درآوردند. اگر دومي درست است چرا دستگاه قضائي و نهادهاي نظارتي به طور علني به آن رسيدگي نكردند.
 اين سئوالات و ده‌ها سئوال ديگر در اين باب بي‌پاسخ مانده است كه ان‌شاءالله قاضي پرونده با حكم الهي خود پاسخ آن را خواهد داد و اين حكم در احكام قضائي جمهوري اسلامي ماندگار خواهد شد و نمادي از عدالت‌ورزي و احقاق حق در دستگاه قضائي درخواهد آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • حیاتی ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    آقای هنبار لویی نروژکشور اسلامی نیست .آبرو و حرمت مسلمان مهم اگر شما تضمین می دهی مهدی هاشمی مسلمان نیست آنوقت ..............
  • بهنام ح ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    جواب آقا زادگی و پر رویی خانواده محترم
  • جاج عمو ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    انشاالله جناب قاض اخرتش را به دنیای دیگران نفروشدوپا روی خون شهدا نگذارد.امت حزب الله منتظر است یک بار دیگر قاطعیت قوه قضاییه را ببیند
  • محمد علی ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    این آقازاده ها ریزه خوار آقا ها هستند.اگر شمه ای از صلابت ایمانی بود باید عناصر فساد توسط خود حضرات شقه شقه می شدند.امان از غربت ندای ‌‌این عمار رهبری و دریغ از کرنش برخی مدعیان در برابر فرامین ایشان در قبال برخورد علوی با مفاسد اقتصادی
  • محسن ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    کمتر از اعدام جفاست در حق مردم فتنه گر منافق اعدام باید گردد
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    داغ دل مردم را تازه نکنید . اگر رای عادلانه داده نشود مردم فکر می کنند قانون را برای افراد ضعیف نوشته اند
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    عجب یعنی هیشکی اینجا کامنت نذاشته؟!!!
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    اکثریت مردم خواسته های دیگری دارند - خداوند آتش جهنم شما سایت مشرق را بیشتر کند - چرا حیا نمی کنید از خدا؟؟؟
  • سيد عادل ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    سلام. اگر تمام پروندهاي استات اويل مدت قراردادشان را تكميل يا بيشتر كنند،متوجه ريشه تمام فسادها در استات اويل مي شويم. حسبناالله و نعم الوكيل؛نعم المولي و نعم النصير. التماس دعا ياعلي(ع)
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    نویسنده این مقاله یا شوخی میکند یا نمیداند در ایران قانون برای ضعفا ست نه امثال مهدی ه یا محمد رضا ر یا بابک زنجانی یا خاوری یا 10000 مورد دیگه
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    ملت سوالی نداره درباره هاشمی تخلف کرده مثل بقیه رسیدگی کنید با این کارها نمیتونید ایت الله هاشمی رو خراب کنید
  • sareh ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    اوووووووه،2004،حتما صبر کردند بلکه عوام و دولت یادشان برود،منکه چشمم آب نمیخوره،این یکی رو با یک آقا زاده برخورد کردند بقیه موارد چی میشه؟قانون هم باید کامل و جامع و تا حد امکان بی نقص باشد تا نتوان دور زد هم باید کامل اجرا بشه
  • امیر شاهرودی ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    و همچنین پرونده های {م ر} {س م} {م ا} و....
  • اميد ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    احسنت بر اين مقاله ، اميدواريم قاضي مقيسه حكم واقعي الهي را بيان كند.
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    آقای انبارلویی شما که دارید درخواست میکنید . بگید در پرونده معاون اول پاکترین دولت ایران " محمدرضا رحیمی " و " مرتضوی " هم شجاعت داشته باشند
  • عليرضا ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    داداش اگر تخم مرغ دزد بود تا حالا هزاربار اعدامش كرده بودند متاسفانه افرادي هستند كه هيچكس نميتواند به اينها بگويد بالاي چشمت ابروست....تا زمانيكه حضرت مهدي نيايد فساد وكثافتكاري در كشور خواهد بود اينهم كه هي مارزه ميكنيم حرفهاي توخالي وبيمصرف است زياد جدي نگيريد. ...
  • علی ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    من هم به عنوان یک ایرانی می خواهم که این موضوع شفاف رسیدگی شود ؟ باید بدون توجه به انتساب این آقازاده !!! و هرگونه فشار سیاسی رسیدگی و در صورت اثبات موضوع اشد مجازات حکم شود ... کشور با این تبعیض ها به جایی نمی رسد .
  • علی ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    ایا این جو سازی نیست
  • سید ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    قانون اساسی میگه رهبر هم در برابر قانون مثل بقیه هست اما نمیدونم چرا به بعضیا چندین سال مصونیت قضایی دادن؟
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    رضایت خدا وقانون وخق الناس رعایت شود
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    یعنی واقعا باباش می ذاره؟
  • رضا ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    رسالت جون شما دنبال چی می گردی مگر رشوه تو این مملکت نوبر است شما جو را آشفته نکن مقامان قضایی به کار خود اشراف دارند کاشکی شما 20 سال پیش هم اینقدر شجاع بودی و انتقاد می کردی حالا کشور آرامش می خواهد
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    خداوند قطره ای از عدال امام علی (ع) به همه قضات عنایت فرماید و از شهامت علی بهره مند شوند
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    مردم چیزی نمی خواهند بدانند به نام مردم فتنه نکنید
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    در همین رابطه مستند رد پا را در سایت آپارات ببینید...
  • وحید ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    هرکس در نظام جمهوری اسلامی از احقاق حق مردمی که برای این نظان خون داده اند قدمی عقب نشینی کند خائن است و مورد لعن نفرین ابدی این مردم قرار خواهد گرفت!!!
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    قاضی محترم لطفا در مورد برخی بی بند و باری ها که در سازمان بهینه سازی سوخت در زمان مهدی هاشمی اتفاق افتاده هم گزارش بدهد
  • ناشناس ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    رسیدگی به پرونده آقازاده جنجالی سنگ محک قوه قضاییه خواهد بود و ما منتظر اعلام حکم قاطع هستیم .
  • آقای عصبانی ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    نه تنها اتهامات اقتصادی که درخواست ما جوابگو بودن در مقابل طغیان مهدی هاشمی در فتنه 88 است. این ننگ باید از دامن نظام پاک بشه.... موافقاش تایید کنن
  • mohammad ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    احسنت بر شما اقایون انبارلویی و این منطق محکمتون.دایه های مهربونتر از مادر کجا هستن جواب بدن....ازمون بزرگی هست برا قوه قضاییه این جریان.انشاالله که سربلند بیرون بیاد.اگه این پرونده به سرانجام برسه ریشه فساد تو کشور خشکیده میشه..اگه متوجه باشین جریان رسوایی این فسادا همه بعد از سال 88 هست که مهدی هاشمی متهم شد به این کثافت کاریها و بعد از اون بود که این فسادای بزرگ مثل گروه اریا و زنجانی و... رو شد که رو کردن این فسادا دو تا دلیل داشت یکی اینکه با این پرونده ها سر قوه قضاییه رو گرم کنن و دیگه اینکه با گرفتن حکمای سبک برا این پرونده ها گناه مهدی هاشمی رو تو افکار عمومی تقلیل بدن که قوه قضاییه با حکم اعدام منصور اریا اب پاکیرو رو دست توطئگرانش ریخت..اگه پرونده مهدی هاشمی نبود هیچکدوم این پرونده های فساد رو نمیشد و الان کسی خبر نداشت....فتنه 88 با همه عواقب بدش برا نظام ما که یه نظام نوکارامد هست یه ویروس خوب و به موقعی بود که با واکسن ولایت فقیه و بصیرت و پشتیبانی مردم نظام رو واکسینه کرد در مقابل ویروس فتنه و فساد تا یه مدت دراز..ما تا پارسال کاشته ها و عواقب فتنرو میدیدیم ولی از الان با استقامت مردم و پیروی از رهبری داریم برکاتشو میبینیم و کاشته هارو درو میکنیم....
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    دستگاه قضا، رای دادگاه نگاه مردم را به نظام تعیین می کند!!!!! مصالح یک ملت را به یک نفر نفروشید!!!!!!!!!!!!!
  • محمد ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    حساب اینست که اگر آقا زاده محکوم شود به این معناست که بت بزرگ محکوم شده و در اصل هم تمام فتنه ها زیر سر اون می باشد. امروز مردم ایران به واسطه خیانتی که شاه به مملکت کرده از دین زده شده اند . وقتی میبینیم در روز عاشورا از به سد لتیان میرود و برخی فرزندانش جزو برانازان نظام شدند خدایا به حق خون شهدا خائنیین به این نظام را رسوا کن
  • مسعود ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    حياتي جان!! اتفاقا" به حكم همان دين و شرعي كه حفظ آبرو و حرمت اين مسلمان را واجب مي داند به حكم همين شرع مقدس بايد به خيانت و فساد و رشوه گيري همين مسلمان در كمال قاطعيت و شفاف سازي رسيدگي عادلانه شودتا آبروي ساير مسلمين و همچنين شرع مقدس حفظ شود.
  • ناشناس ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    تو از طرف مردم حرف نزن !
  • ناشناس ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    ای مرجع قضایی ؛ اعدام انقلابی
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    واقعا" مايه تأسفه ! فسادي اقتصادي بين اتباع دو سه كشورمختلف اتفاق مي افتد و بابت يك قراردادكلان نفتي ميالغ هنگفتي پول به عنوان رشوه رد وبدل مي شود.تا اينجاي كار براي افكار عمومي روشن و قابل فهمه, موضوع عجيب و مبهم كار از اينجا شروع ميشه كه : پس از لو رفتن اين فساد , يك طرف قضيه كه هيچ ادعايي در دين و ديانت و دوري از فساد و فلان و بهمان ندارد ,بلافاصله وارد عمل شده و با اينكه فرد يا افراد تبعه آن كشور رشوه دهنده بوده اند نه رشوه گيرنده و در ازاي پرداخت اين رشوه منافع زيادي نصيب كشورشان مي شد ,بدون اغماض ودر كوتاهترين زمان ممكن به پرونده فساد رسيدگي و خاطيان و مجرمان را محكوم و به كيفر مي رسانند . اما.....اما در كشور ايران كه ادعاي مذهبي بودن و انقلابي بودن و ضد فساد بودن مسئولان گوش فلك را كر كرده ومي كند , در طول آن سالها ,هيچ مسئولي اعم از اجرايي و قضايي و مقننه ككش هم نگزيد پر به خيالشون نرسيد!!تازه افشاي ابتدايي اين ماجرا هم از طريق همان كشورهاي طرف مقابل آغاز شد و الا اگر به مسئولان ايراني بود كه هيچگاه كوچكترين خبري از اين فساد علني نمي شد. حتي آن فردمسئول در وزارت اطلاعات هم كه ظاهرا" خبر محرمانه فساد و خيانت مهدي هاشمي را در همين رابطه به مقامات بالادست گزارش مي دهد نه تنها تشويق نمي شود بلكه از كار هم معلق مي گردد!!! حالا هم كه پس از آنهمه مخفيكاري و كش و قوس و بالا و پايين ,قرار بر رسيدگي عادلانه!! به اين پرونده شده ,باز هم شاهد بازيهاي سياسي و فشارهاي سنگين به قوه قضائيه و قاضي مسئول هستيم .ظاهرا" هم اين فشارهاي بي نتيجه نبوده , آشكارترين نشانه تأثير اين فشارها هم غير علني شدن جلسات دادگاه از همان روز اول دادگاه است.
  • ناشناس ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    وقتی در کشور غیر اسلامی نروژ به شدت با فساد برخورد میشود انتظار مردم این است که در کشور اسلامی شدت عمل بیشتری در مبارزه با مفاسد اقتصادی و امنیتی وجود داشته باشد.
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    از همین الان دارید زمینه سازی میکنید که اگر حکم باب میل شما نبود بگید دستگاه قضا تحت فشار حکم صادر کرده .
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    واقعا" مايه تأسفه ! فسادي اقتصادي بين اتباع دو سه كشورمختلف اتفاق مي افتد و بابت يك قراردادكلان نفتي ميالغ هنگفتي پول به عنوان رشوه رد وبدل مي شود.تا اينجاي كار براي افكار عمومي روشن و قابل فهمه, موضوع عجيب و مبهم كار از اينجا شروع ميشه كه : پس از لو رفتن اين فساد , يك طرف قضيه كه هيچ ادعايي در دين و ديانت و دوري از فساد و فلان و بهمان ندارد ,بلافاصله وارد عمل شده و با اينكه فرد يا افراد تبعه آن كشور رشوه دهنده بوده اند نه رشوه گيرنده و در ازاي پرداخت اين رشوه منافع زيادي نصيب كشورشان مي شد ,بدون اغماض ودر كوتاهترين زمان ممكن به پرونده فساد رسيدگي و خاطيان و مجرمان را محكوم و به كيفر مي رسانند . اما.....اما در كشور ايران كه ادعاي مذهبي بودن و انقلابي بودن و ضد فساد بودن مسئولان گوش فلك را كر كرده ومي كند , در طول آن سالها ,هيچ مسئولي اعم از اجرايي و قضايي و مقننه ككش هم نگزيد پر به خيالشون نرسيد!!تازه افشاي ابتدايي اين ماجرا هم از طريق همان كشورهاي طرف مقابل آغاز شد و الا اگر به مسئولان ايراني بود كه هيچگاه كوچكترين خبري از اين فساد علني نمي شد. حتي آن فردمسئول در وزارت اطلاعات هم كه ظاهرا" خبر محرمانه فساد و خيانت مهدي هاشمي را در همين رابطه به مقامات بالادست گزارش مي دهد نه تنها تشويق نمي شود بلكه از كار هم معلق مي گردد!!! حالا هم كه پس از آنهمه مخفيكاري و كش و قوس و بالا و پايين ,قرار بر رسيدگي عادلانه!! به اين پرونده شده ,باز هم شاهد بازيهاي سياسي و فشارهاي سنگين به قوه قضائيه و قاضي مسئول هستيم .ظاهرا" هم اين فشارهاي بي نتيجه نبوده , آشكارترين نشانه تأثير اين فشارها هم غير علني شدن جلسات دادگاه از همان روز اول دادگاه است.
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    حاج عمو الان قاطعیت در نظر شما یعنی حکم سنگین!!! من و شما که در جزیان پرونده نیستیم شاید قاضی به حکم سبک رسید بعد یعنی قاطعیت نداشته!!!
  • ناشناس ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    اکثریت مردم ایران خواستار محاکمه و اشد مجازات برای مفسدان اقتصادی و امنیتی میباشند و خصوصا" به پرونده های آقازاده ها حساسیت خاصی دارند.
  • ناشناس ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    مطالبه اکثریت مردم ایران برگزاری دادگاه علنی و اشد مجازات برای عاملان فساد های کرسنت و استات اویل و غیره میباشد .
  • ناشناس ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    انشاءالله قوه قضاییه با قدرت و سرعت به این پرونده فساد آقازاده خاص رسیدگی نماید و تحت تاثیر فشارهای وارده قرار نگیرد و ما مردم هم پشتیبان قوه قضاییه هستیم .
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    یکی از اصلی ترین اتهامات مهدی هاشمی پرداخت رشوه به مسعود بهنود و نوری زاده برای طرفداری از هاشمی در انتخابات سال 84 است. یکی از روزنامه نگاران مقیم لندن مبلغ این رشوه را که با واسطه گری ابولفضل فاتح و محمود شمس الواعظین به کارمندان بی بی سی داده شده را حدود 1 میلیون دلار اعلام کرده اند
  • ناشناس ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    فتنه گر عاشورا اعدام باید گردد.
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    من تنها به خدا و رهبرم اعتماد دارم دیگر به دیگر قوا اعتماد ندارم
  • ناشناس ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    هر دم از این باغ بری میرسد.
  • اکبر ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    ناشناس چرت وپرت نگو وقتی به خاطر یه دیهء چندمیلیونی وغیر عمد یارورو اینهمه زندان میکنند وقتی این بابا که عمدا مملکتوتاراج کرده اعدام نکنن یعنی مصلحت رودر نظر گرفته دیگه ماکه گوشامون دراز نیست
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    بابا پدر طرف ادعای خدایی داره
  • ریاستی ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    این برونده میتواند فتح الفتوح قوه قضاییه باشد.
  • ناشناس ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    مثلا اومدی برای این خبر اینو نوشتی که چی بشه با این حمایتهای مسخره و حال بهم زن فقط جهنم رو برای خودتون اماده تر میکنید از طرف اکثریت چرندنگو لطفا... اکثریت از منفیات مشخصه
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    ملت یعنی تو نه؟؟؟؟؟؟ ایت الله؟؟؟؟؟؟؟؟ هه
  • ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    لطفادركارقضايي دخالت نكنيدبزاريدقاضي خود تصميم بسازد
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    فقط اعدام آن هم در زیر آفتاب داغ ! مشرق جان بگذار
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    "رشوه‌دهنده در خارج محكوم شود اما رشوه‌گيرنده در داخل راست راست در اين مملكت بگردد و هيچ كس نگويد بالاي چشم تو ابرو است". ای خدا به فریادمان برس
  • ******سیروس********** ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    ************ مستند «ردپا» را در سایت آپارات ببینید. در همین رابطه است.*
  • محمد ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    بخدا اینها همه میخواستن سردار سازندگی را خراب کنن خدمتی که ایشان ب این مملکت کردن هیچ رییس جهپمهوری و هیچ شاهی نکرده ونخواهد کرد بعد خدمتی که اقا مهدی هاشمی ب مترو تهران کرد هیچ کس نمیتوانست این خدمت ب تهرانیها بکند چرا کسی به مملکت خدمت میکند فراموش میکنیم باید قدرشان بدانیم نه ابروشان ببریم
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    احسنت
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    فقط اعدام فقط اعدام فقط اعدام فقط اعدام فقط اعدام
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    اونا که محاکمه شدن داداش . ..حرفت دیگه چیه ؟
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    خیر . جوسازی اونایی می کنن که پرونده ای که برای فساد اقتصادیه هی از اول خانوادگی می گفتن سیاسیه تا به مقصودشون برسن .
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    جدی می گی محمدجان . اونیکه تو مترو بود محسن بود نه مهدی اطلاعاتتو ببر بالا.
  • افشین تهران ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    ناشناس 1و2 مردم ایران را چی فرض کردین با این اراجیفیکه بهم میبافید.؟
  • افشین تهران ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    اکثریت مردم از این حرفهای شما حالشان بهم میخورد.اتش جهنم را برای همین رشوه خواران و امثال شما داغ نگه داشتن .
  • افشین تهران ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    باز میخواین رشوه خواری رو هم جناحی کنین؟باید به همه رسیدگی کرد.
  • افشین تهران ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    نه عزیزم رشوه خواری هست.بعد از اینهمه شرح مقاله تازه میگی لیلی نره یا ماده!!!این کار تو جو سازی هست اونم بالاتر از لایه اوزون.
  • افشین تهران ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    شما ارام باش!!مخصوصا با حاشیه هایی که این روزها بعضی عوامل فتنه درست میکنن واقعا ارام باش.ارام باش تا تمام کشور رو تاراج کنن و ابروی نظام رو ببرن.ارام باش بابا جون.لالا
  • افشین تهران ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    شما از طرف خودت حرف بزن.مردم همین منفیهایی هستن که داری میبینی.از دزد دفاع کردن خودش یه جور شراکته.
  • افشین تهران ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    تازه میگه اسکی روی اب سخته!!!!
  • افشین تهران ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    بابا اینا دیگه کین.برای قدرت همه چیز رو نابود میکنن!!کجایی امام.
  • افشین تهران ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    تو هنوز نمیدونی کی تو مترو بوده بعد نصایح صدمن یه غاز تحویل میدی؟در نروژهم میخواستن سردار بازندگی رو خراب کنن ؟بابا خجالت بکشید.اولا اگه به کار عمرانی باشه دولت نهم و دهم واقعا کار کرد و نام سازندگی فقط یه تقلب بود.خدا میدونه در دوران سازندگی چه کارهایی که نشده؟
  • افشین تهران ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    فقط تنها راه برای از بین بردن فساد در کشور عمل به شیوه چینیهاست که هر مقامی که اختلاص کنه یا رشوه بگیره رو میذارن سینه دیوار و اعدام.مردم دارن با مال و جان خودشون و عشق ولایت و اهل بیت و خون شهدا از این انقلاب دفاع میکنن بعد یه مشت تازه به دوران رسیده که گدایی از هیکلشون داره میریزه اسم خودشون رو گذاشتن اقازاده و در کمال اقایی رشوه و اختلاص میکنن!!لا اقل کمی از اقا زاده های رهبری یاد بگیرید که ماشین زیر پاش هنوز پرایده!به این میگن اقا نه بتو دزد.مشرق مدیونی تایید نکنی.
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    دزد را بايد رسوا و محاکمه کرد پسر هرکى ميخاد باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس